مشخصات دستگاه تزریق پلاستیک

قالب سازی پلاستیک با دستگاه تزریق پلاستیک چگونه است؟

قالب سازی پلاستیک با دستگاه تزریق پلاستیک چگونه است؟

طراحی قالب های صنعتی کار به هیچ وجه ساده نیست و تنها باید از دستگاه های مناسب برای قالب سازی پلاستیک استفاده نمود که در این بین، تزریق پلاستیک بهترین روش به شمار می آید. قطعات پلاستیکی بسیار مورد توجه و کاربرد قرار می گیرند، به این دلیل که پلاستیک فروش بسیار بالایی دارد. برای ساخت قطعات پلاستیکی معمولاً از قالب های تزریق پلاستیک استفاده می شود. در ادامه درباره مشخصات دستگاه تزریق پلاستیک بیشتر توضیح می دهیم.

کاربرد دستگاه تزریق پلاستیک

برای اینکه قطعات پلاستیکی به صورت یکدست تولید شوند، قالب تزریق پلاستیک بهترین روش به حساب می آید. در این روش مشتریان می توانند در مورد نحوه تولید قطعه و طراحی آن ها نظر دهند، به همین دلیل است قالب تزریق برای تولید بسیاری از قطعات پلاستیکی کاربرد زیادی دارند. از این روش می توانید برای تولید قطعات پلاستیکی در صنایع گوناگون مانند صنعت خودروسازی، محصولات صوتی و تصویری، لوازم خانگی و حتی آشپزخانه و اسباب بازی ها نیز استفاده کنید.

کاربرد دستگاه تزریق پلاستیک

قیمت دستگاه تزریق پلاستیک

در ساخت قالب پلاستیک به روش تزریق، شما باید معیارهای متفاوتی را مد نظر داشته باشید که در طراحی قالب های صنعتی، ابعاد قطعه و حفره به وجود آمده روی قطعه را نباید نادیده گرفت؛ چرا که حتی جنس قطعه نیز بر روی هزینه ساخت و تولید این نوع قالب ها تاثیر بسیار زیادی می گذارد. همچنین محل قرار گرفتن پیچ در قطعه و کیفیت سطح پلاستیک را نباید از یاد برد. البته ناگفته نماند که تیراژ و تعداد قطعه نیز از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار بر روی قیمت آن ها به شمار می آید. ایجاد حفره و ساختار شبکه ای بدون شک آخرین عاملی است که در ساخت قالب های تزریق پلاستیک و هزینه تولید آن نقش بسزایی را ایفا می کند.

مشخصات دستگاه تزریق پلاستیک

دستگاه تزریق پلاستیک دارای دو بخش به نام بخش تزریق و قالب گیری است. محفظه به دو بخش ثابت و متحرک کارکرد خود را نشان می دهد. معمولاً برای ساخت قطعات پلاستیکی، مواد پلاستیکی را ذوب می کنند، سپس از طریق قیف مواد وارد دستگاه شده و با توجه به نسبت های مشخص شده می توان نسبت به تولید قطعه اقدام کرد. به هر حال می توان با گرم کردن مواد ذوب شده مواد را به درون سیلندر قیف تزریق نمود و مواد را به سمت قالب بیرونی و داخلی هدایت کرد. سپس در بخش متحرک قالب گیری انجام و قطعه پلاستیکی آماده می شود.

مشخصات دستگاه تزریق پلاستیک

مزایای دستگاه تزریق پلاستیک

یکی از مقرون به صرفه ترین روش های ساخت قالب پلاستیک توجه به دستگاه های قالب سازی تزریق است که البته برای استفاده از ماشین آلات تزریق پلاستیک، افراد باید با دانش و تجربه بالا مشغول به کار شوند. در ابتدا مدل قطعه پلاستیکی را باید طراحی نمود. محاسبات خاصی با استانداردهای گوناگون در این نوع روش مد نظر قرار می گیرد. اینگونه می توان با دقت کامل در پایان کار یک قالب پلاستیکی عالی را تولید نمود. طراحی قالب های صنعتی با روش تزریق پلاستیک آسان و کوتاه است، به همین دلیل آن ها امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. از مزایای دیگر این نوع دستگاه ها می توان به تولید انبوه آن ها اشاره کرد، همچنین در صورت استفاده از این دسته از محصولات شما با حجم بسیار کم ضایعات و تلفات روبرو خواهید شد.

سخن پایانی

امروزه استفاده از قطعات پلاستیکی بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. رایج ترین روش برای ساخت قالب پلاستیک قالب تزریق پلاستیک است، این روش مقرون به صرفه ترین روش می باشد. شما برای تولید این قطعه به زمان طولانی نیاز ندارید و می توانید از طرح های متنوعی نیز استفاده نماید. آسان ترین روش تولید قطعات پلاستیکی بدون استفاده از این نوع قالب است. دستگاه تزریق پلاستیک به راحتی چندین مواد را به صورت همزمان می تواند درون خود جای دهد. شما باید ساخت قطعات پلاستیکی خود را با این روش به یک کارخانه مطمئن و یا کارگاه با سابقه بسپارید تا افراد متخصص با مهارت کامل بتوانند نسبت به ساخت قطعات پلاستیکی هرچه سریعتر اقدام نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *